SELAMAT DATANG KE BLOG



10.5.08

MB Kedah bantu selesai isu pengurusan jenazah bukan Islam

LANGKAWI, 10 Mei (Hrkh) - Tindakan pengusaha perkhidmatan feri antara Kuala Kedah Langkawi tidak membenarkan pengurusan jenazah bukan Islam dari menggunakan perkhidmatan tersebut yang disifatkan oleh Menteri Besar Kedah, Ustaz Azizan Abdul Razak sebagai satu diskriminasi akhirnya berjaya diselesaikan. Terdahulu pada 7 April yang lalu, Ustaz Azizan telah menerima memorandum dan aduan daripada Malaysia Hindu Sangam (MHS) antaranya mengenai perkara tersebut di mana keluarga mangsa perlu menyewa bot laju persendirian untuk tujuan itu.
"Saya telah bincang dengan satu pengusaha dan mereka bersetuju untuk buat tempat seperti kargo sebagai (menyediakan) kemudahan itu," terang beliau dalam ucapannya pada Majlis Ramah Mesra Bersama Ketua-ketua Jabatan, pimpinan masyarakat dan badan bukan kerajaan di Kompleks Sukan Langkawi baru-baru ini.
Turut serta dalam program yang dihadiri lebih 1,000 orang itu ialah Exco-exco Kerajaan Negeri, Pegawai Kewangan Negeri, Dato' Wira Rasdi Basir, Pegawai Daerah Langkawi, Bakar Din dan Pegawai Agama Daerah Langkawi, Azizan Md. - mks