SELAMAT DATANG KE BLOG



21.5.08

Anugerah Guru Cemerlang 2008 Sekolah Agama Rakyat PAS Kedah

Salah seorang guru SMIDU, Ustazah Siti Mekiah binti Haji Shamsuddin telah dianugerahkan Guru Cemerlang 2008 Sekolah Agama Rakyat PAS Kedah. Beliau telah mendapat anugerah tersebut bagi kategori guru sekolah menengah. Beliau juga merupakan Ketua Dewan Muslimat PAS Kawasan Pokok Sena.
Pemilihan beliau sebagai guru cemerlang telah diputuskan melalui ahli panel yang dilantik oleh Lajnah Pendidikan PAS Kedah. Majlis penyampaian anugerah telah diadakan di Dewan Seri Mentaloon iaitu di kediaman rasmi Menteri Besar Kedah pada 17 Mei 2008, bersempena dengan Majlis Sambutan Hari Guru Sekolah Agama Rakyat PAS Kedah yang julung-julung kali diadakan. Majlis tersebut dihadiri oleh semua guru, kakitangan dan ahli lembaga tadbir dari 21 buah sekolah di bawah Lajnah Pendidikan PAS Kedah. Majlis yang berlangsung dari jam 9 pagi hingga 4.30 petang ini turut dihadiri oleh beberapa orang Exco Kerajaan Negeri Kedah dan juga beberapa orang ADUN Negeri Kedah.
Dalam pada itu, Allahyarham Ustaz Ahmad Shauki bin Ibrahim telah dipilih sebagai Tokoh Guru 2008 atas sumbangan dan bakti Allahyarham di dalam bidang pendidikan di sekolah-sekolah agama rakyat di Kedah. Beliau juga merupakan bekas guru SMIDU dan juga bekas Pengerusi Lembaga Tadbir SMIDU.
Anugerah telah disampaikan oleh Menteri Besar Kedah, YAB. Ustaz Haji Azizan bin Abd. Razak.
Pihak SMIDU mengucapkan tahniah kepada Ustazah Siti Mekiah binti Haji Shamsuddin kerana telah mengharumkan nama SMIDU dan juga Muassasah Darul Ulum.